Nyomásszabályzók egy biztonságos infrastruktúráért
A zöld átállás megvalósításához a közlekedésben elengedhetetlen, hogy minél több hidrogén töltőállomás (HRS) álljon rendelkezésre. Csak akkor remélhetjük ennek a meghajtásnak a tömeges elterjedését, ha mindenki számára könnyen hozzáférhető, biztonságos infrastruktúra épül ki. Minthogy ezeken a kutakon a H2-t 700 baros nyomáson tárolják, a nyomásszabályzás abszolút kritikus pontja a megbízható működésnek.
A nyomásszabályzás kihívásai
Nézzük is meg, milyen szerepet töltenek be! A nyomásszabályzók elsődleges célja, hogy a hidrogén töltőállomás nagy nyomáson tárolt gázát a jármű rendszeréhez (általában 350 bar) igazítsák, azt állandó értéken tartsák, illetve védjék az alvíz oldali alkatrészeket. Nélkülük túlnyomás alakulna ki, mely a töltendő jármű meghibásodásához vezetne. Ahogy a világ országai egyre komolyabb erőfeszítéseket tesznek a hidrogén-átállás elősegítésére, úgy növekszik az igény a megbízható, magas minőségű szelepek iránt.
A Pressure Tech portfóliójának éppen ezért immár szerves részét képezik a kifejezetten hidrogénüzemre kifejlesztett termékek. A H2 gáz számos olyan tulajdonsággal rendelkezik, melyek tárolását és szabályozását különleges mérnöki kihívássá teszik. Az alkatrészek és a szeleptest anyagát úgy kell megválasztani, hogy azok kompromisszum nélkül, egész élettartamuk során ellenálljanak a hidrogén-ridegedés hatásának.
Hidrogén-ridegedés mechanizmusai
Ez a mechanizmus, mely a metallugriából ismert, ugyanúgy fennáll egy hidrogén töltőállomás, mint például egy H2 meghajtású drón esetében. Elsősorban az acélokat érinti, és többféle hatásmechanizmusa ismert:
- Belső feszültségek megjelenése: magas koncentráció esetén (mint például egy hidrogén töltőállomás rendszerében), a molekularácsok üregeiben H2 molekulák képződnek. Ezek csökkentik a rugalmasságot és a szakítószilárdságot.
- Hidrogén okozta lokális képlékenység (HELP): ennek hatására lokális repedések alakulnak ki az anyagban, melyek rideg töréshez vezetnek.
- A H2 akadályozza a mikrorepedések végének lekerekedését, így azok az éles sarkokból továbbterjedhetnek. Ez ismét csak az acél rideg viselkedéséhez vezet.
- Hidrogén kiváltotta dekohézió (HEHE): főleg a feszültséggyűjtő helyek közvetlen közelében alakul ki, csökkentve a fémes kötések ellenállóképességét.
- Fém-hidridek kialakulása: az erre fogékony ötvözetekben rideg ionos vegyületek képződnek, különösen a vanádium tartalmú fémek hajlamosak rá.
- Fázisátalkulások: nem kívánt, kevéssé rugalmas zárványok alakulhatnak ki az acélban.
A megoldás, nem csak hidrogén töltőállomás alkalmazáshoz
Angliai partnerünk, a Pressure Tech többéves tapasztalattal bír a H2 berendezések tervezésében, szelepeiket állandóan fejlesztik, illetve PMI tesztelésnek vetik alá, hogy meggyőződjenek róla, valóban minden alaktrészük ellenáll a hidrogén-ridegségnek. Tömítéseiket szintén úgy választják meg, hogy szivárgásmentes rendszert alakítsanak ki, melyet természetesen tanúsítványokkal is igazolnak.
Az OEM-ek és a hidrogén töltőállomás fejlesztő cégek szívesen fordulnak partnercégünk mérnökeihez, hogy a növekvő infrastruktúra által támasztott igényeket kielégítsék. A megfelelő szabályzó kiválasztása nem csak az optimális teljesítmény miatt fontos: védelmet nyújt a felhasználó, a berendezés és a befektetés számára is.
Ha az Ön projektjében is megbízható és pontos hidrogén-szabályozásra van szükség, lépjen kapcsolatba velünk!
Eredeti hír: https://www.pressure-tech.com/?page=news&id=252&y=0000