H2 a katasztrófavédelemben: üzemanyagcella egy tűzoltóautóban

Pressure Tech Találkozók: ULEMCo (3. rész)

Átépített tűzoltóautó, melynek hajtását  üzemanyagcella biztosítja.

Miért éppen üzemanyagcella?

A videósorozat harmadik részében Jordon Cullen Adam McLoughlin-nal, az ULEMCo senior fejlesztőmérnökével beszéli át az üzemanyagcella integrálásában történt fejlesztéseket, és a közös projekteket. 

A fejlesztést, melyet a videó bemutat, többek között sürgősségi szolgálatok járműveiben használják fel, ahol a hidrogéncella remekül kiegészíti az elektromos meghajtást, ötvözve a módszerek előnyeit. Az akkumulátorok lassú töltése helyett a hidrogénes rendszer gyorsan újratölthető, ezzel az állásidő a minimumra csökken, a jármű pedig a magával vitt plusz energiával hosszabb műszakokat szolgálhat ki, vagy ha a helyzet úgy kívánja, használhatja ezt az energiatartalékot.

A kiindulási alap az Emergency One EV0 járműve volt, a cél pedig az, hogy a tisztán elektromos gépjárműfecskendő hatótávját megnöveljék, oly módon, hogy leállás nélkül, menet, vagy akár munka közben is lehessen tölteni a nagyfeszültségű akkumulátorokat.

Hogyan segítenek a Pressure Tech termékek?

Megtudhatjuk, hogyan használta fel az ULEMCo a Pressure Tech AUTO438-as szabályzóját egy tesztkör építésében, melyen szabályzási stratégiájukat fejlesztik, illetve komponens-tesztelést végeznek különböző üzemanyagcellákon, többek között a Toyota egyik termékén, mielőtt járműves alkalmazásokba integrálnák őket.

Az AUTO438 egyik nagy előnye, hogy megvannak az engedélyi a közúti alkalmazáshoz (EC 79/2009), így a sikeres tesztek után egyből beépíthető és használható bármilyen járműben. Ezen felül elve teljesíti több piacvezető cellagyártó nyomás- és térfogatáram előírásait, így „off-the-shelf” megoldásként integrálható a rendszerbe.

Ha Önt is érdeklik a hidrogén-hajtás új megoldásai, lépjen kapcsolatba velünk!

A kép forrása: Hyer Power Project Receives Boost With Funding for Refuelling Infrastructure